Per de poder valorar totes les propostes rebudes, cal que aquestes reuneixin els següents requisits mínims:
QUIN TIPUS DE PROPOSTES ES PODEN PRESENTAR?
Les propostes han de ser dins l’àmbit d’inversions: relacionades amb l’espai públic i/o millora dels equipaments municipals així com compra de material.
De competència municipal.
Concretes, valorables econòmicament i que donin una resposta a una necessitat determinada.
Que compleixin la normativa vigent.
Relacionades amb un interès general (no respondre a interessos particulars).
Viables tècnicament.
Que no superin els 40.000€
Que no comprometin els pressupostos d’altres anys.
S’hauran de presentar dins el termini establert.
No poden ser actuacions que ja s’estiguin portant a terme o que estiguin previstes al pressupost municipal.
Respectuoses amb els criteris d’inclusió social, sostenibilitat, Drets Humans, equitat i llibertat religiosa.
QUI POT PRESENTAR PROPOSTES?
Veïns i veïnes a títol individual empadronades a Vacarisses.
Entitats i/o associacions inscrites al registre municipal.
Es podrà presentar un màxim de 3 propostes per persona i/o entitat.
COM ES VALORARAN LES PROPOSTES?
Una Comissió tècnica formada per personal municipal serà la responsable de valorar les propostes i realitzar els informes corresponents.
Davant de dues o més propostes similars, els serveis tècnics municipals valoraran si es poden unificar.
Una vegada s’hagi determinat que les propostes compleixen els criteris establerts, la mateixa ciutadania podrà debatre-les i prioritzar-les.
Un cop valorades, les propostes es classificaran en 3 franges en funció del seu valor:
S’establirà 3 franges de propostes en funció del seu valor:
> Fins a 5000 €
> De 5001 a 15000 €
> De 15001 a 40000 €
COM ES FARAN LES VOTACIONS?
Una vegada definides les propostes finalistes, s’obrirà un període de votació que es podrà fer telemàticament, a través d’aquesta plataforma i també de forma presencial.
Podran votar totes les persones majors de 14 anys empadronades a Vacarisses.
QUAN ES REALITZARÀ LA VOTACIÓ?
La votació de les propostes es portarà a terme entre el 15 de març i el 15 d'abril de 2023.
QUANTES PROPOSTES PODREM VOTAR?
Cada persona podrà votar un mínim d’una proposta per cada franja fins a esgotar el pressupost.
S’executaran les propostes guanyadores de cada franja i, després, les més votades fins arribar al total de l’import.
Un cop fet el recompte, què passa amb les propostes no guanyadores?
Que no surtin no vol dir que mai es facin. Les propostes descartades poden incloure's en futurs pressupostos.
Com es donaran a conèixer els resultats i quan s’executaran les propostes?
Els resultats de la votació sortiran publicats a la Plataforma Decidim i als diferents mitjans de l’Ajuntament i, a partir de llavors, s’iniciaran els tràmits per executar les actuacions que hagin resultat guanyadores.