Vés al contingut principal

Configuració de les galetes

Fem servir galetes per assegurar les funcionalitats bàsiques del lloc web i per a millorar la teva experiència en línia. Pots configurar i acceptar l'ús de galetes, i modificar les teves opcions de consentiment en qualsevol moment.

Essencials

Preferències

Analítiques i estadístiques

Màrqueting

Vols rebre informació dels propers processos? - Activa la recepció de butlletins de la plataforma!

Canvis a "2019.06.10 SESSIÓ PLENÀRIA"

Avatar: Participant eliminada Participant eliminada

Descripció (Català)

  • -

    ACTA SESSIÓ PLENÀRIA DEL CONSELL DE VILA DE VACARISSES

     

    DATA: dilluns, 10 de juny de 2019

    HORA: 19:00h

    LLOC: Sala Neus Català, el Castell

     

     

    Sessió oberta

     

     

    Iniciem la sessió a les 19:10h. El responsable de la secretaria tècnica informa que, tal i com es va acordar a la darrera reunió de la comissió permanent del Consell de Vila, l’ordre del dia proposat s’ha acordat entres els membres que formen aquesta comissió i tal i com es va acordar a la darrera sessió plenària, la ubicació de les sessions plenàries a partir d’ara serà la Sala Neus Català.

    L’ ordre del dia acordat és el següent:

     

    1. Aprovació, si s’escau, de l’acta de l’anterior sessió plenària.

    2. Presentacions i nous representants.

    3. Estat dels diferents processos participatius:

    - Feminitzem l’espai públic!

    - Pressupostos participatius 2019.

    4. Subvencions entitats.

    5. Taula d’entitats.

    6. Precs i preguntes.

     

     

    1. S’informa que l’acta provisional de l’anterior sessió plenària està penjada al web de l’ajuntament com ja s’ha indicat a la convocatòria per tal que tothom la pogués llegir prèviament i presentar les esmenes en cas que es cregués necessari.

    No es rep cap esmena ni observació i s’aprova l’acta per unanimitat.

     

    2. Tal i com es proposava a l’ordre del dia, la intenció és presentar a les noves incorporacions que probablement passaran a formar de la Comissió permanent però es planteja que aquesta és una sessió plenària oberta a tothom (que no una reunió de la Comissió Permanent) i que, per tant, no té sentit haver de presentar a totes i tots els assistents cada vegada, que en tot cas, a la propera convocatòria o reunió de la Comissió Permanent s’informarà dels nous i de les noves representants de les entitats en cas que aquestes noves incorporacions siguin efectives.


    3. S’informa de la situació dels diferents processos participatius que s’han engegat darrerament i que, des de l’Àrea de Participació es volen vincular al Consell de Vila en properes ocasions. Aquests són:

     

    . FEMINITZEM L’ESPAI PÚBLIC


    Com ja s’havia informat, arran dels actes que s’organitzen al voltant del 8 de març enguany s’ha engegat un procés participatiu per tal de recollir propostes de noms de personalitats femenines per donar nom a la plaça que hi ha entre l’Avda. Muriel Casals i el C. Rossinyol.

    S’informa que, de les diferents propostes que s’han rebut i s’han sotmès a votació, la proposta guanyadora amb un 79% dels vots emesos ha estat Amàlia Utset. Es llegeix una breu biografia de la seva vida:



    Amàlia Utset va néixer a Vacarisses el 6 de gener de 1883, filla de Cal Pau Maians, una casa situada al carrer Calvari, avui desapareguda. Va ser llevadora de Vacarisses i va assistir la majoria de parts de l’època al poble. Afirmen que cap infant que va passar per les seves mans va morir en el part. Durant la seva joventut, el metge de Sant Vicenç de Castellet li va traspassar els coneixements i, posteriorment, ella va fer el mateix amb un dels seus quatre fills, Joan Casas Utset que, a més, era practicant i curava l'espatllat.

    L’Amàlia va morir a casa seva, un 6 de gener de 1980, a l'edat de 97 anys.


    Per part de l’Àrea de Participació i dels i les assistents es valora positivament el fet que la proposta guanyadora faci referència a una dona del poble poc coneguda i que el fet de posar el seu nom a aquest espai ajudarà a donar a conèixer part de la història de Vacarisses i de la seva gent.


    . PRESSUPOSTOS PARTICIPATIUS

    Tal i com ja es va explicar a la darrera sessió plenària, s’informa que en aquest procés participatiu engegat a inicis d’any s’hi destinen 30.000€ i que, de les 21 propostes que s’han rebut durant el termini establert, finalment 9 han hagut de ser descartades per no complir els criteris fixats o bé per no ser viables una vegada han estat valorades tècnica i econòmicament. De les 12 propostes acceptades, 3 s’han agrupat en una única proposta al tractar-se d’idees molt similars. Així, doncs, els resultat és un total de 10 propostes que es treballaran i es sotmetran a votació.

    Les propostes finalistes són les següents:

     

     

    1.      SKATE PARK

    2.      MARCATGE CURSA DE LA CAMPANA

    3.      WC ALS PARCS INFANTILS

    4.      ARRENJAMENT ZONA VERDA PASSEIG DE LES OLIVERES + Mobiliari urbà

    5.      MILLORA EQUIP DE SO CASAL DE CULTURA

    6.      INSTAL·LACIÓ CAIXES NIU PER OCELLS I RATPENATS PER COMBATRE MOSQUIT TIGRE

    7.      ADEQUACIÓ D’UNA ZONA DE PASSEIG AL CARRER FILADELFIA + mobiliari urbà

    8.      RECUPERAR LES CARTELLERES INFORMATIVES DE LES URBANITZACIONS

    9.      PROJECTE PATI DE L’ESCOLA EL CUC

    10.   PROPOSTA UNIFICADA

    DISPENSADORS BOSSES EXCREMENTS GOSSOS

    PAPERERES AMB BOSSES PER LA RECOLLIDA D’EXCREMENTS

    SUBSTITUCIÓ PAPERERES EXISTENTS PER PAPERERES DE 5 FRACCIONS DE RECOLLIDA SELECTIVA

     

    En relació a aquest procés s’explica que, com a novetat, enguany podran participar a la votació tots els veïns i veïnes a partir de 14 anys. Per part de l’Àrea de Participació també s’informa que de cara a la propera edició de pressupostos participatius es planteja fer-ho bianual ja que així ho recomanen altres institucions i això permetria millorar el procés i poder destinar-hi més diners. A part, el fet de platejar-ho cada dos anys donaria més marge al personal de l’Ajuntament a l’hora de valorar tècnica i econòmicament totes les propostes que es reben.

     

    Es recullen diferents comentaris per part dels assistents:

    - Com més diners es destinin a aquests tipus de processos millor de cara a la participació i al tipus de propostes que es puguin plantejar.

    - Les propostes que no surtin guanyadores s’haurien de poder executar per altres vies.

    - És molt important donar valor a les propostes de la gent ja que això motiva i reforça la participació.

    - És una bona idea el fet de plantejar-ho cada dos anys si això suposa que el procés guanyi en qualitat i si representa poder destinar-hi més diners.

    - Cal anar en compte amb el fet de deixar participar a partir dels 14 anys ja que fer-los responsables de segons quines decisions pot ser delicat.

    - De cara els pressupostos del 2020 estaria molt bé que per part del Consell de Vila sortís o sortissin propostes ja sigui per iniciativa pròpia o bé per que ens les hagin fet arribar.

     

    4. Des de l’Àrea de Participació s’explica l’actual sistema de subvencions a les entitats i es vols consultar amb el Consell de Vila la conveniència o no de replantejar aquest sistema de repartiment per àrees o àmbits.

     

    Es recullen, també, diferents opinions i comentaris per part dels assistents:

    - El fet que les entitats poguessin sol·licitar subvencions en base a un projecte independentment de l’àrea o l’àmbit que els correspon motivaria a les entitats a treballar en temes més transversals i no només en el sector on es concentren les seves activitats.

    - S’haurien de contemplar subvencions per coses diferents o especials que surten d’allò normal o previst i que no corresponen a cap àrea o àmbit en concret. Caldria preveure una partida extra per coses “extres”.

    - Si l’import que es destina a les subvencions de les diferents entitats és el mateix de sempre no té massa sentit voler plantejar noves fòrmules.

    - Potser podria conviure el fet de subvencionar entitats i activitats per àrees i àmbits i subvencionar activitats extraordinàries que no corresponguin per àrea o àmbit.

     

     

    5. Com ja es va plantejar a darrera Taula d’entitats celebrada el novembre de 2018 es planteja la continuïtat d’aquest espai tenint en compte que el Consell de Vila podria assumir part dels objectius que es plantejaven a l’hora de crear la Taula d’Entitats.

    Per part dels assistents es recullen alguns comentaris i valoracions:

    - Mantenir l’espai de la Taula d’entitats és bo per conèixer-nos i intercanvair experiències i opinions.

    - Tot i que la Taula d’entitats i el Consell de Vila puguin compartir objectius, els espais són diferents i es treballen altres temes.

    - Es valora positivament mantenir l’espai de la Taula d’Entitats.

    - Per la seva dinàmica, a l’espai de la Taula d’entitats surten iniciatives que no sortiran al Consell de Vila.

      

    6. Precs i preguntes.

    En aquest punt es torna a plantejar el tema de la comunicació i difusió de les convocatòries.

    També es creu interessant informar i fer arribar informació a sobre el funcionament del Consell de Vila, editar algun díptic o elaborar algun document que es pugui fer arribar a com més gent millor. S’apunta també a tornar a instal·lar les cartelleres que hi havia a diferents punts del municipi per reforçar la difusió de la informació.

     

    Quan falten cinc minuts per tres quarts de nou del vespre es dona per acabada sessió.

     

  • +

    ACTA SESSIÓ PLENÀRIA DEL CONSELL DE VILA DE VACARISSES

     DATA: dilluns, 10 de juny de 2019

    HORA: 19:00h

    LLOC: Sala Neus Català, el Castell

      

    Sessió oberta

    Iniciem la sessió a les 19:10h. El responsable de la secretaria tècnica informa que, tal i com es va acordar a la darrera reunió de la comissió permanent del Consell de Vila, l’ordre del dia proposat s’ha acordat entres els membres que formen aquesta comissió i tal i com es va acordar a la darrera sessió plenària, la ubicació de les sessions plenàries a partir d’ara serà la Sala Neus Català.

    L’ ordre del dia acordat és el següent:

    1. Aprovació, si s’escau, de l’acta de l’anterior sessió plenària.
    2. Presentacions i nous representants.
    3. Estat dels diferents processos participatius: Feminitzem l’espai públic i Pressupostos participatius 2019.
    4. Subvencions entitats.
    5. Taula d’entitats.
    6. Precs i preguntes.

      

    1. S’informa que l’acta provisional de l’anterior sessió plenària està penjada al web de l’ajuntament com ja s’ha indicat a la convocatòria per tal que tothom la pogués llegir prèviament i presentar les esmenes en cas que es cregués necessari. No es rep cap esmena ni observació i s’aprova l’acta per unanimitat. 

    2. Tal i com es proposava a l’ordre del dia, la intenció és presentar a les noves incorporacions que probablement passaran a formar de la Comissió permanent però es planteja que aquesta és una sessió plenària oberta a tothom (que no una reunió de la Comissió Permanent) i que, per tant, no té sentit haver de presentar a totes i tots els assistents cada vegada, que en tot cas, a la propera convocatòria o reunió de la Comissió Permanent s’informarà dels nous i de les noves representants de les entitats en cas que aquestes noves incorporacions siguin efectives.

    3. S’informa de la situació dels diferents processos participatius que s’han engegat darrerament i que, des de l’Àrea de Participació es volen vincular al Consell de Vila en properes ocasions. Aquests són:

     . FEMINITZEM L’ESPAI PÚBLIC

    Com ja s’havia informat, arran dels actes que s’organitzen al voltant del 8 de març enguany s’ha engegat un procés participatiu per tal de recollir propostes de noms de personalitats femenines per donar nom a la plaça que hi ha entre l’Avda. Muriel Casals i el C. Rossinyol.

    S’informa que, de les diferents propostes que s’han rebut i s’han sotmès a votació, la proposta guanyadora amb un 79% dels vots emesos ha estat Amàlia Utset. Es llegeix una breu biografia de la seva vida:

    Amàlia Utset va néixer a Vacarisses el 6 de gener de 1883, filla de Cal Pau Maians, una casa situada al carrer Calvari, avui desapareguda. Va ser llevadora de Vacarisses i va assistir la majoria de parts de l’època al poble. Afirmen que cap infant que va passar per les seves mans va morir en el part. Durant la seva joventut, el metge de Sant Vicenç de Castellet li va traspassar els coneixements i, posteriorment, ella va fer el mateix amb un dels seus quatre fills, Joan Casas Utset que, a més, era practicant i curava l'espatllat.

    L’Amàlia va morir a casa seva, un 6 de gener de 1980, a l'edat de 97 anys.

    Per part de l’Àrea de Participació i dels i les assistents es valora positivament el fet que la proposta guanyadora faci referència a una dona del poble poc coneguda i que el fet de posar el seu nom a aquest espai ajudarà a donar a conèixer part de la història de Vacarisses i de la seva gent.

    . PRESSUPOSTOS PARTICIPATIUS

    Tal i com ja es va explicar a la darrera sessió plenària, s’informa que en aquest procés participatiu engegat a inicis d’any s’hi destinen 30.000€ i que, de les 21 propostes que s’han rebut durant el termini establert, finalment 9 han hagut de ser descartades per no complir els criteris fixats o bé per no ser viables una vegada han estat valorades tècnica i econòmicament. De les 12 propostes acceptades, 3 s’han agrupat en una única proposta al tractar-se d’idees molt similars. Així, doncs, els resultat és un total de 10 propostes que es treballaran i es sotmetran a votació.

    Les propostes finalistes són les següents:

    1.      SKATE PARK

    2.      MARCATGE CURSA DE LA CAMPANA

    3.      WC ALS PARCS INFANTILS

    4.      ARRENJAMENT ZONA VERDA PASSEIG DE LES OLIVERES + Mobiliari urbà

    5.      MILLORA EQUIP DE SO CASAL DE CULTURA

    6.      INSTAL·LACIÓ CAIXES NIU PER OCELLS I RATPENATS PER COMBATRE MOSQUIT TIGRE

    7.      ADEQUACIÓ D’UNA ZONA DE PASSEIG AL CARRER FILADELFIA + mobiliari urbà

    8.      RECUPERAR LES CARTELLERES INFORMATIVES DE LES URBANITZACIONS

    9.      PROJECTE PATI DE L’ESCOLA EL CUC

    10.   PROPOSTA UNIFICADA

    DISPENSADORS BOSSES EXCREMENTS GOSSOS

    PAPERERES AMB BOSSES PER LA RECOLLIDA D’EXCREMENTS

    SUBSTITUCIÓ PAPERERES EXISTENTS PER PAPERERES DE 5 FRACCIONS DE RECOLLIDA SELECTIVA

    En relació a aquest procés s’explica que, com a novetat, enguany podran participar a la votació tots els veïns i veïnes a partir de 14 anys. Per part de l’Àrea de Participació també s’informa que de cara a la propera edició de pressupostos participatius es planteja fer-ho bianual ja que així ho recomanen altres institucions i això permetria millorar el procés i poder destinar-hi més diners. A part, el fet de platejar-ho cada dos anys donaria més marge al personal de l’Ajuntament a l’hora de valorar tècnica i econòmicament totes les propostes que es reben.

     Es recullen diferents comentaris per part dels assistents:

    • Com més diners es destinin a aquests tipus de processos millor de cara a la participació i al tipus de propostes que es puguin plantejar.
    • Les propostes que no surtin guanyadores s’haurien de poder executar per altres vies.
    • És molt important donar valor a les propostes de la gent ja que això motiva i reforça la participació.
    • És una bona idea el fet de plantejar-ho cada dos anys si això suposa que el procés guanyi en qualitat i si representa poder destinar-hi més diners.
    • Cal anar en compte amb el fet de deixar participar a partir dels 14 anys ja que fer-los responsables de segons quines decisions pot ser delicat.
    • De cara els pressupostos del 2020 estaria molt bé que per part del Consell de Vila sortís o sortissin propostes ja sigui per iniciativa pròpia o bé per que ens les hagin fet arribar.

     

    4. Des de l’Àrea de Participació s’explica l’actual sistema de subvencions a les entitats i es vols consultar amb el Consell de Vila la conveniència o no de replantejar aquest sistema de repartiment per àrees o àmbits.

    Es recullen, també, diferents opinions i comentaris per part dels assistents:

    • El fet que les entitats poguessin sol·licitar subvencions en base a un projecte independentment de l’àrea o l’àmbit que els correspon motivaria a les entitats a treballar en temes més transversals i no només en el sector on es concentren les seves activitats.
    • S’haurien de contemplar subvencions per coses diferents o especials que surten d’allò normal o previst i que no corresponen a cap àrea o àmbit en concret. Caldria preveure una partida extra per coses “extres”.
    • Si l’import que es destina a les subvencions de les diferents entitats és el mateix de sempre no té massa sentit voler plantejar noves fòrmules.
    • Potser podria conviure el fet de subvencionar entitats i activitats per àrees i àmbits i subvencionar activitats extraordinàries que no corresponguin per àrea o àmbit.

     

    5. Com ja es va plantejar a darrera Taula d’entitats celebrada el novembre de 2018 es planteja la continuïtat d’aquest espai tenint en compte que el Consell de Vila podria assumir part dels objectius que es plantejaven a l’hora de crear la Taula d’Entitats.

    Per part dels assistents es recullen alguns comentaris i valoracions:

    • Mantenir l’espai de la Taula d’entitats és bo per conèixer-nos i intercanvair experiències i opinions.
    • Tot i que la Taula d’entitats i el Consell de Vila puguin compartir objectius, els espais són diferents i es treballen altres temes.
    • Es valora positivament mantenir l’espai de la Taula d’Entitats.
    • Per la seva dinàmica, a l’espai de la Taula d’entitats surten iniciatives que no sortiran al Consell de Vila.

      

    6. Precs i preguntes.

    En aquest punt es torna a plantejar el tema de la comunicació i difusió de les convocatòries.

    També es creu interessant informar i fer arribar informació a sobre el funcionament del Consell de Vila, editar algun díptic o elaborar algun document que es pugui fer arribar a com més gent millor. S’apunta també a tornar a instal·lar les cartelleres que hi havia a diferents punts del municipi per reforçar la difusió de la informació. 


    Quan falten cinc minuts per tres quarts de nou del vespre es dona per acabada sessió.

     

Confirmar

Si us plau, inicia la sessió

La contrasenya és massa curta.

Compartir