Per de poder valorar totes les propostes que es rebin cal que aquestes reuneixin els criteris que expliquem a continuació:
CRITERIS:
. Les propostes han de ser dins l’àmbit d’inversions: relacionades amb l’espai públic i/o millora dels equipaments municipals així com compra de material.
. De competència municipal.
. Concretes, valorables econòmicament i que donin una resposta a una necessitat determinada.
. Que compleixin la normativa vigent.
. Relacionades amb un interès general (no respondre a interessos particulars).
. Viables tècnicament.
. Que no superin els 60.000€
. Que no comprometin els pressupostos d’altres anys.
. S’hauran de presentar dins el termini establert que es marqui.
. No poden ser actuacions que ja s’estiguin portant a terme o que estiguin previstes al pressupost municipal.
. Respectuoses amb els criteris d’inclusió social, sostenibilitat, Drets Humans, equitat i llibertat religiosa.
. No poden comprometre qui les executarà.
QUI POT PRESENTAR PROPOSTES?
. Veïns i veïnes a títol individual empadronades a Vacarisses.
. Entitats i/o associacions inscrites al registre municipal.
. Es podrà presentar un màxim de 3 propostes per persona i/o entitat.
COM ES VALORARAN LES PROPOSTES?
. Es portaran a terme diferents sessions deliberatives obertes a tothom per debatre i prioritzar les diferents propostes rebudes.
. Una Comissió tècnica formada per personal municipal serà la responsable de valorar les propostes i realitzar els informes corresponents.
. Davant de dues o més propostes similars, els serveis tècnics municipals conjuntament amb les persones que les hagin presentat valoraran si es poden unificar.
COM ES FARAN LES VOTACIONS?
. Una vegada valorades totes les propostes rebudes que compleixin els requisits es presentaran a les diferents sessions deliberatives que es portin a terme per tal que en prioritzin 10 que passaran, finalment, a la fase de votació.
. Podran votar totes les persones majors de 14 anys empadronades a Vacarisses.
. S’aniran seleccionant les propostes més votades fins esgotar el pressupost de 60.000€.
COM I QUAN ES REALITZARÀ LA VOTACIÓ?
Una vegada definides les 10 propostes finalistes, s’obrirà un període de votació que es podrà fer telemàticament, a través d’aquesta Plataforna i també de forma presencial.
QUANTES PROPOSTES PODREM VOTAR?
Cada persona podrà votar propostes per un valor màxim de 60.000 €. S’executarà la proposta guanyadora i, després, les propostes més votades fins que la suma del total arribi als 60.000 €.
Un cop fet el recompte, què passa amb les propostes no guanyadores?
Que no surtin no vol dir que mai es facin. Les propostes descartades poden incloure's en futurs pressupostos.
Com es donaran a conèixer els resultats i quan s’executaran les propostes?
Els resultats de la votació sortiran publicats a la Plataforma Decidim i als diferents mitjans de l’Ajuntament i, a partir de llavors, s’iniciaran els tràmits per executar les actuacions que hagin resultat guanyadores.
Compartir